Bir e-Ticaret Firması Kurmak İçin Bilmeniz Gerekenler
2020’de bir belirsizlik dünyası yaratan Covid-19 salgını sebebiyle, ticaret odaklı bir iş kurmak için en iyi zaman olmadığını düşünebilirsiniz. Ancak her kriz bir takım fırsatları da beraberinde getirir. İnanmazsanız Bill Gates’e sorun – 1970’lerdeki ekonomik kriz sırasında Microsoft’u kurdu.
Gün geçtikçe daha da fazla işletmenin tesislerini ya da mağazalarını kapattığına şahit oluyoruz. Bu süreçte birçok firma da çalışanlarını evden çalışmaları konusunda destekliyor. Bu değişim rüzgarında internet üzerinden faaliyet gösteren bir iş kurmak için doğru zaman olabilir. Bu yazımızda size internet bazlı bir iş kurma konusunda yardımcı olabilecek 3 platform fikrini paylaşıyoruz.
Shopify
Online ürün pazarlamak isteyen küçük ve orta ölçekli işletmeler için Shopify harika ve uygun bir seçenek. Yaklaşık 1 milyon markanın kullandığı bir platform olan Shopify, web sitenizi kurmaktan satış takibine kadar her konuda hizmet sunuyor.
Avantajları
Online işinizi kurarken Shopify’ı seçmeniz için pek çok sebep var. Web sitenizi oluşturmanız için derin teknolojik bilgi sahibi olmanıza gerek yok. Platform, programlama bilgisine ihtiyaç duymadan da kolayca değiştirilebilen çeşitli tasarım ve şablon seçeneği sunuyor.
İşletmenizi yönetmek için de oldukça fazla kolaylık düşünülmüş. Ürün eklemek, ödemelerle ilgilenmek, siparişleri işleme koymak, ürün takibi işlemleri de çok basit. Sorularınızın olması durumunda, 24 saat boyunca hizmet veren bir müşteri hizmeti altyapısı mevcut. Hatta size yardımcı olacak bilgilerle dolu bir blogları da var.
Shopify, büyüme katsayınız ne olursa olsun işletmenizi destekleyebilecek kapasitede bir platform. Beklentinizin üzerinde ve çok kısa sürede başarıya ulaşmanız durumunda dahi başka bir sunucuya geçmenize kesinlikle gerek yok.
Dezavantajları
Shopify’ın sunduğu temel paket makul fiyatlı olsa da, iyi özelliklere pahalı planların dahilinde erişim hakkı sunuluyor. Ayrıca, çok dilli sayfalar kurmak zor ve maliyetli olabilir, ancak Langify gibi uygulamalar bu konuda da imdadınıza yetişiyor.
Amazon Lojistik Hizmetleri
Ürününüzü geniş bir kitleye ulaştırmak isteyen ve büyümekte olan bir girişim sahibiyseniz, bu opsiyon sizin için ideal olabilir. İngilizcesi “Fulfillment by Amazon” kelimesinden gelen FBA, Türkçe’de Amazon Lojistik Hizmetleri olarak geçiyor. Bu hizmet dahilinde ürünlerinizi Amazon’a gönderiyorsunuz ve geri kalan lojistik operasyonlarının tamamını Amazon üstleniyor. Hizmetin kapsamında depolama, teslimat, müşteri hizmetleri ve iade gibi işlemlerin hepsi mümkün.
Avantajları
Paketleme, nakliye gibi lojistik operasyonlarını Amazon’a devrederek, tamamen ürününüzü geliştirmeye, pazarınızı genişletmeye ve işinizi ölçeklendirmeye odaklanabilirsiniz. Profesyonel müşteri hizmetleri sayesinde gözünüz arkada kalmıyor.
Amazon’un marka bilinirliği, sizin marka ya da ürün güvenilirliğinize de katkı sağlıyor. Bunun yanısıra tabii ki Amazon’un sayısız müşterilerine ulaşma şansı da oldukça büyük bir fırsat.
Ayrıca, Amazon Prime, hızlı teslimat süreleri ve Avrupa’da kolayca satış yapabilme imkanı sunuyor.
Dezavantajları
Satamadığınız ürünler Amazon depolarında tutulduğu için enventar takibi ve kontrolü yapmanız zor olabilir. Müşteri kaydı ve bilgilerine sahip olmadığınız için müşteri ilişkileri kurmak konusunda da zorluk yaşamanız mümkün. Bu sebeple potansiyel müşterileri gelecekte beğenebilecekleri ürünler hakkında bilgilendirmeniz konusunda da çeşitli engeller yaşayabilirsiniz.
Amazon Lojistik hizmetlerine başlamak için belirli bir miktarda sermayeye ihtiyacınız var. Amazon hizmetlerinin fiyatları rakiplerine nispeten oldukça yüksek.
Stoksuz Ticaret
Kendi ürününüz olmadan bir iş kurmak mı istiyorsunuz? Stoksuz satış yapmayı düşünebilirsiniz. Bir envanteriniz olmadan, ürünü üçüncü bir şahıstan; çoğunlukla bir toptancı veya üreticiden satın alabilirsiniz. Onlara müşterinin ayrıntılarını verdiğinizde, onlar ürünü doğrudan sipariş veren alıcıya gönderirler.
Avantajları
Kuracağınız iş için büyük bir yatırım yapmanıza gerek yok. Kendi evinizin rahatlığında hatta dünyanın herhangi bir yerinden iş takibi yapmanız mümkün.
Sorumluluklarınız da oldukça sınırlı. Bir sipariş aldığınızda, tek yapmanız gereken bunu tedarikçinize iletmek. Tedarikçiniz siparişi hazırlama, lojistik ve ürün iadeleriyle ilgilenirken; size düşen ticaret sitenizi optimize etmek ve güncellemek olacaktır.
Diğer bir avantaj ise azalan sorumluluklarınızdan ötürü kazandığınız zaman. Tasarruf ettiğiniz zamanla başka işlere yönelebilir; hatta aklınızdaki yeni fikirleri hayata geçirebilirsiniz.
Dezavantajları
Stoksuz ticaret pazarı oldukça rekabetçi bir pazar. Bu sebeple, sizinle aynı veya benzer ürünleri sunan başka satıcıların olma ihtimali yüksek. Sonuç olarak, kâr marjları düşük olabilir. Bu konuda atabileceğiniz en iyi adım etkili bir markalama ve pazarlama stratejisi geliştirmek ve uygulamak.
Ayrıca, müşteri hizmeti konusunda beklediğiniz kaliteyi sergilemekte sorun yaşamanız söz konusu olabilir. Ürünle direk bağlantıda olmadığınız için, bir müşterinin aldığı ürünle ilgili bir şikayeti varsa, sorularını yanıtlamak konusunda zorluk yaşayabilirsiniz.
Bu 3 örnekle internet üzerinden ticaret yapma konusunda size ilham verebilmiş olmayı umuyoruz. Size bol şans diliyoruz.
______________
TransferGo’yu dilerseniz iş, dilerseniz kişisel amaçlı kullanabilirsiniz. Size kolaylık, karşı koyulamayacak fiyat avantajları ve güvenilir bir hizmet sunma sözü veriyoruz. İnternet üzerinden para transferleri için şimdi kaydolun.